Deși relația dintre avocat și client ar trebui să fie una excelentă, există destule plângeri pe care clienții le au la adresa avocaților. Unii clienți se confruntă cu o problemă, în timp ce alții au mai multe probleme când vine vorba de felul în care colaborează cu avocatul lor. Dacă problema cu care vă confruntați este una destul de severă, cel mai indicat ar fi să optați pentru serviciile oferite de un birou de avocatură, precum PSBH, care este specializat în mai multe domenii și care deține expertiză într-o varietate de chestiuni legale. În general, majoritatea plângerilor clienților la adresa avocaților se încadrează în trei principale domenii de conflict, și anume comunicare, competență și etică. Ceea ce trebuie să știe un client este că are dreptul la servicii de calitate, iar în acest articol veți afla la ce vă puteți aștepta de la avocatul care vă reprezintă.
Comunicare. Fără dar și poate, problemele de comunicare creează conflicte în toate tipurile de relații, inclusiv între un avocat și client. Dacă nu știți cum anume se desfășoară procesul în care sunteți implicat, puteți foarte bine să presupuneți că nu aveți chiar cel mai grozav avocat. Dimpotrivă, s-ar putea ca avocatul care vă reprezintă să facă o treabă foarte bună, doar că nu vă ține la curent. Oricum ar fi, un avocat care nu comunică progresul cazului, nu face altceva decât să vă sporească stresul. Chiar de la prima întâlnire, avocatul ar trebui să vă explice opțiunile disponibile în problema juridică cu care vă confruntați, să discute strategia, să vă furnizeze o cronologie a celor mai importante faze și evenimente, să vă răspundă la întrebări și să vă returneze cât mai prompt apelurile telefonice. Dacă avocatul care vă reprezintă este foarte ocupat, s-ar putea să nu fie întotdeauna disponibil să discute foarte mult la telefon sau să vă întâlnească față în față. Indisponibilitatea sa este cu atât mai accentuată dacă se află în timpul unui proces. Totuși, trebuie să existe o persoană în biroul de avocatură care să vă ofere lămuriri și explicații în numele avocatului și să vă asigure că avocatul vă gestionează în mod corespunzător cazul.
Competența. Majoritatea clienților sunt șocați să afle că nu există nicio garanție că avocatul care vă reprezintă va face o treabă bună. Oricum, o sarcină bine făcută este o expresie oarecum relativă. Clientul s-ar putea aștepta la o anumită sentință și să aibă siguranța că așa se va întâmpla, iar în final, sentința să fie cu totul alta. Cu toate acestea, dacă avocatul face o greșeală în tratarea problemei legale – o greșeală pe care un avocat rezonabil nu ar fi făcut-o – și ați pierdut bani din această cauză, atunci vă aflați într-o situație de malpraxis și vă puteți da în judecată avocatul. Greșeală înseamnă un eșec, un lucru care nu a fost dus la îndeplinire, cum ar fi să nu depună un proces la timp sau să facă ceva ce nu ar fi trebuit să facă, cum ar fi să reprezinte o afacere în faliment, reprezentând un investitor care negociază să cumpere afacerea. Din păcate, procesele de malpraxis sunt deosebit de scumpe și greu de câștigat.
Etica. Fiecare țară are legi etice care trebuie respectate de către avocați. În mod obișnuit, aceste reguli impun avocaților să își reprezinte clienții cu loialitate nedivizată, să păstreze confidențialitatea clienților lor, să reprezintă clienții în limitele legii și să pună interesele clienților înaintea lor. Fiecare țară dispune de o agenție disciplinară care se asigură că pune în aplicare aceste reguli. Agenția poate impune amenzi bănești, poate solicita avocatului restituirea, cum ar fi returnarea banilor furați, poate suspenda licența unui avocat pentru exercitarea profesiei sau poate interzice avocatului să mai profeseze. Această măsură din urmă este extrem de rară și este, de obicei, rezervată pentru avocații care au comis infracțiuni grave sau care dețin un istoric lung de furturi de la clienți.