Locuri turistice din România care merită vizitate:

Cea mai veche cale ferată montană din Sud-Estul Europei

Țara noastră are, între Oravița și Anina, cea mai veche cale ferată montană din Sud-Estul Europei. La o călătorie cu trenul prin aceste locuri vei avea parte din plin de tuneluri, poduri, străpungeri în stâncă.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”134″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_imagebrowser” ajax_pagination=”0″ template=”default” order_by=”filename” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Cel mai folosit punct de plecare este gara din Oraviţa, care se mândrește cu titlul de cea mai veche gară din România, fiind înființată în anul 1854. Tot această gară se mândrește și faptul că a fost prima gară dotată cu lift-pasaj pentru marfă, asta fiindcă peronul e situat mai sus decât nivelul străzii.

Pentru construcția acestei căi ferate, pietrarii care lucrau, și care au fost aduși din nordul Italiei au folosit un mortar asemănător ca şi compoziţie cu cel roman. Chiar dacă nu vă vine să credeți, ei bine vă spunem că această cale ferată nu a fost închisă niciodată din cauza infrastructurii, nici măcar iarna. Singurele dăți când circulația a fost întreruptă a fost atunci când pe șine au căzut bolovani, pentru că zona este într-adevăr, una în care natura se află în plină splendoare.

Linia a fost dată în funcţiune la 15 decembrie 1863 pentru transportul de mărfuri şi la 4 aprilie 1869 pentru cel de persoane. Ca vechime, este cea de-a cincea linie de pe teritoriul actual al României, iar în drumul său printre stânci, trenul treceși pe lângă o mină închisă de uraniu. Cum calea ferată este tăiată uneori prin stâncă, îți spunem că aproximativ trei sferturi din distanță se parcurge cu o viteză de maxim 20 de km/h, dar acest lucru nu este decât în avantajul tău, pentru că poți admira pe îndelete peisajul.

După cum vă spuneam, pe această cale ferată se găsesc din plin tuneluri. Astfel, vei trece prin 14 tuneluri (tunelul cel mai lung are singur aproape un kilometru) și 10 viaducte. În plus, mai sunt și 89 de podeţe, 49 de ziduri de sprijin şi parcurge tăieturi în munte pe o lungime de 21 de kilometri, cam două treimi din întregul traseu.

Dacă nu ați observat și singuri, vă spunem că nu orice tren poate trece prin aceste locuri. Pentru că înălțimea tunelurilor este ceva mai mică decât în mod normal, iar din cauza curbelor strânse, distanța dintre osii este și ea, mai mică, înseamnă că trenul cu care veți circula este unul ceva mai mic, vechi, cu băncuțe din lemn maro, ceea ce-ți va accentua din plin senzația că ai făcut o călătorie în timp.

Cu toate acestea, calea ferată ascunde și o tragedie: unul dintre arhitecții de la Calea Ferată Oravița – Anina a fost considerat vinovat de un prim eşec al perforării tunelului Gârlişte, acolo unde cele două galerii nu s-au întâlnit din cauza unei devieri verticale de aproape trei metri. Cuprins de remușcări, acesta s-a sinucis în 1862, aruncându-se de pe unul dintre viaducte.

Dar, de ajuns cu vorba. Cel mai bine vă veți convinge la fața locului, unde cu siguranță nu vă va veni să credeți cât de frumoase sunt locurile și vă veți gândi la cât de dificilă a fost crearea acestei linii de cale ferată. Va fi o călătorie pe care garantăm că nu o veți uita niciodată și veți reveni iar, și iar!

0 0 voturi
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Vedeti toate comentariile
Distribuie: