Locuri turistice din România care merită vizitate:

Întocmire dosar deces

Dosar deces – de ce este important dosarul de deces? Care sunt documentele ce trebuie depuse pentru întocmirea dosarului de deces?

Rose on tombstone. Red rose on grave. Love – loss. Flower on memorial stone close up. Tragedy and sorrow for the loss of a loved one. Memory. Gravestone with withered rose

Conform prevederilor și normelor legale actuale, atunci când o persoană trece în neființă, este necesar să fie întocmit dosarul de deces. În sine, dosarul de deces este fundamental și poate fi folosit de către familia îndoliată pentru obținerea ajutorului de deces și nu numai. Este bine de știut că o parte dintre actele din conținutul dosarului de deces pot fi eliberate chiar de firmele de servicii funerare. În acest mod, familia îndoliată va putea respira ușurată și se va putea concentra pe gândurile și emoțiile sale, fiindcă firmele de servicii funerare reprezintă un real ajutor din acest punct de vedere. Știm deja că este o perioadă dificilă, iar actele și respectarea tuturor procedurilor și normelor legale este ultimul lucru de care vrem să auzim, motiv pentru care firmele de servicii funerare sunt un ajutor de nădejde și stau la dispoziția noastră.

De ce este important dosarul de deces?

Dosarul de deces este un aspect fundamental de care trebuie să ținem cont atunci când o persoană dragă pleacă dintre noi. Deși nu este momentul potrivit, fiindcă suntem copleșiți de situația în care ne aflăm, adevărul este că dosarul de deces este o componentă importantă, pe care nu trebuie să o excludem. În sine, dosarul de deces este necesar la nivelul monitorizării situației populației, iar mai mult de atât, ne poate ajuta să obținem ajutorul de deces. În acest mod, costurile pe care le-am avut pentru incinerare sau înmormântare ar putea fi reduse.

Deși nu pare un moment adecvat să ne gândim la bani, adevărul este că trebuie să luăm în calcul această variantă, cu atât mai mult când decesul a survenit neașteptat. Faptul că apelăm la ajutorul de deces nu ne face să fim egoiști sau oricum altcumva, ci doar este o modalitate optimă de a ne raporta situației în care am fost puși, ținând cont că avem acest drept, de a beneficia de un ajutor de deces. În sine, banii ar putea fi utilizați tot în acest sens, ținând cont de câte alte lucruri trebuie să fie îndeplinite după decesul și incinerarea sau înmormântarea unei persoane, precum pregătirea parastasurilor și nu numai.

Unde se realizează și cine poate solicita întocmirea dosarului de deces?

Înainte de a se întocmi dosarul de deces, este bine de știut că acesta poate fi realizat doar în cadrul primăriei localității unde avea domiciliul persoana decedată. În caz contrar, dosarul de deces mai poate fi întocmit la o primărie ce face parte din raza teritorială a localității unde a survenit decesul. În sine, declarația de deces, care este necesară pentru întocmirea dosarului de deces, trebuie depusă la maximum 3 zile de când a survenit decesul, dacă cauzele decesului au fost naturale. Pe de altă parte, atunci când cauzele decesului nu au fost naturale, fiind vorba despre accident rutier, sinucidere, printre multe altele, solicitarea dosarului de deces trebuie realizată la maximum 48 de ore din momentul în care a survenit decesul.

Toate aceste proceduri trebuie să fie respectate de către o rudă de gradul întâi a persoanei decedate. În sine, ruda de gradul întâi trebuie să aibă documente care să dovedească și să ateste acest lucru. În cazul în care nu există nicio rudă de gradul întâi care să poată efectua procedurile pentru întocmirea dosarului de deces, atunci toate aceste proceduri pot fi realizate de acea persoană ce este declarată moștenitor sau de acele persoane ce au fost declarate îngrijitorii persoanei decedate, printr-un act constatator obținut de la notariat.

Care sunt documentele necesare?

Pentru ca întocmirea dosarului de deces să fie posibilă, există anumite documente ce trebuie să fie depuse. Iată care sunt acestea:

  • Certificat medical constatator al decesului, ce poate fi eliberat de către medicul legist ce a constatat decesul, al firmelor de servicii funerare;
  • Cartea de identitate a persoanei decedate;
  • Certificatul de naștere al persoanei decedate;
  • Certificatul de căsătorie al persoanei decedate;
  • Cartea de identitate, certificatul de naștere și de căsătorie al persoanei care solicită întocmirea dosarului de deces.

Așadar, putem concluziona că întocmirea actului de deces este unul dintre cele mai importante aspecte și proceduri de care trebuie să ții cont. Deși pare complicat, adevărul este că firmele de servicii funerare îți pot oferi consultanța și sprijinul de care ai nevoie, fiindcă ele pot fi un real suport pentru tine în această perioadă displăcută.

0 0 voturi
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Vedeti toate comentariile
Distribuie: