Simți că ești obosit tot timpul? Consumă aceste 7 superalimente care îți oferă un surplus de energie

Stilul modern de viață este unul caracterizat de haos, agitație, grabă, o fugă neîncetată și un nivel mult prea mare de stres. Nu este de mirare că la un moment dat, oricâtă cafea am bea, nimic nu pare să ne mai ofere încă puțină energie. Așa că dacă programul vă este încărcat, de dormit vă mulțumiți doar cu 5-6 ore, atunci doar alimentația vă mai poate oferi o mână de ajutor.

Sunt alimente grozave despre care se știe că ne oferă energie, ne îmbunătățesc puterea de concentrare și combat stresul, deci le-am putea numi superalimente. Iată, în rândurile următoare, care sunt acele superalimente pe care am face bine să le adăugam în regimul nostru alimentar:

Somon. Este o specie de pește căreia i se aduc numai laude. Conține cantități considerabile de acizi grași Omega-3 care susțin buna funcționare a creierului și reduc problemele cardiace, iar apoi conține și proteine de cea mai bună calitate care îmbunătățesc vigilența și performanța. În plus, dacă obișnuiți adesea să luați masa în oraș, la un restaurant cu specific italian, cu siguranță veți putea servi preparate delicioase pe bază de somon.

Migdale. Sunt bogate în fibre, proteine și grăsimi sănătoase, care ajută la reducerea nivelului de anxietate, îmbunătățesc sănătatea inimii, reduc riscurile anumitor tipuri de cancer, în special cancerul la sân și cancerul pulmonar. În plus, migdalele previn modificările drastice ale zahărului din sânge și insulinei, ceea ce înseamnă că vom avea mai puține urcușuri și coborâșuri de energie în timpul programului de lucru.

Ceai verde. Este alternativa foarte bună la cafea. Conține mulți antioxidanți și catechină, ceea ce ajută la reducerea riscurilor de boli de inimă. Nu doar că ne oferă energie, dar totodată catechinele ajută la îmbunătățirea stării de spirit.

Avocado. Este un fruct care ajută la îmbunătățirea puterii de concentrare și atenție. Conține grăsimi sănătoase și o cantitate considerabilă de potasiu. De asemenea, conține un tip de grăsime mononesaturată numită acid oleic, care ajută la reducerea colesterolului și care îmbunătățește aspectul părului și pielii. Fibrele și grăsimile ajută la menținerea nivelului stabil de insulină, ceea ce ne ajută să fim mai concentrați.

Legume. Sunt foarte recomandate pentru că previn scăderea bruscă a glicemiei. Printre cele mai benefice se numără conopida, broccoli, varza și varza de Bruxelles, deoarece sunt foarte bogate în substanțe nutritive și oferă protecție împotriva bolilor cronice, precum cancerul. Fibrele din aceste legume ajută la stabilizarea zahărului din sânge și a insulinei, ceea ce împiedică nivelul de energie să scadă drastic.

Ciocolata amăruie. În primul rând, reduce stresul. În al doilea rând, ciocolata cu cel puțin 70% cacao conține flavonoide care ajută la menținerea vaselor de sânge sănătoase și la reducerea inflamației. În plus, grăsimea din ciocolata neagră nu afectează nivelul colesterolului. Despre ciocolata amăruie se știe că scade cortizolul, adică hormonul care influențează stresul, apetitul și greutatea corporală. Consumând ciocolată amăruie, ne vom bucura de performanțe cognitive sporite, deoarece ciocolata ajută la îmbunătățirea fluxului de sânge către creier.

În cele din urmă, fructele de pădure ne ajută și ele să fim mai concentrați, și asta pentru că ele conțin cantități mari de fibre care controlează nivelul de glicemie și energia. În plus, zmeura, murele și afinele conțin numeroși antioxidanți și nutrienți, precum antocianele care scad tensiunea arterială.

 

EU IUBESC ROMÂNIA PE FACEBOOK

Lasă un comentariu...

*