Indiferent dacă dețineți o afacere la început de drum sau poate că aveți deja o companie bine pusă la punct, atunci când vine vorba de concurență, este bine să fim cât mai realiști. Cu alte cuvinte, nici nu este indicat să supraevaluăm concurența, dar nici nu este recomandat să o subestimăm. Totuși, foarte multe afaceri, în special cele aflate la început de drum, își fac prea multe griji în privința concurenței, când cel mai bine ar fi să cerceteze și să înțeleagă piața. Pentru a vă bucura de succes pe piața afacerilor, cu siguranță știți deja că trebuie să funcționați sub presiunea impusă de competiție. Prin urmare, mai degrabă considerați concurența ca fiind o oportunitate ca afacerea să evolueze decât un obstacol și, desigur, faceți cercetări adecvate pentru a vă înțelege pe deplin piața.
În general, concurența este excelentă, deoarece ne provoacă să lucrăm mai inteligent cu resursele pe care le avem la dispoziție. Iată câteva modalități prin care vă puteți detașa complet de concurență și prin care vă puteți conduce afacerea spre succes:
Prioritizați nevoile clienților. Așa cum s-a menționat deja, este important să vă cunoașteți și să vă înțelegeți publicul-țintă. Prin urmare, în loc să vă concentrați prea mult asupra concurenței, încercați să vă concentrați asupra pieței. Afacerea pe care o desfășurați trebuie să fie echipată cu abordări centrate pe clienți și cu modalități de a vă asigura loialitatea clienților, căci la urma urmei, clienții sunt cei care contribuie la succesul și evoluția pozitivă a unei afaceri, nu concurența.
Axați-vă pe o nișă. Este cert că afacerea pe care o desfășurați nu poate răspunde la nevoile întregii populații, așa că este recomandat să vă canalizați energia în identificarea clienților ideali și în dezvoltarea de strategii care vor atrage o anumită nișă. Prin satisfacerea nevoilor unei anumit segment de clienți, cumva veți reuși să vă asigurați cota de piață și veți obține un avantaj competitiv față de concurență.
Explorați tendințele industriei. Concurența nu face altceva decât să vă arate că există cerere pentru produsele sau serviciile pe care le oferiți. Ceea ce este o veste excelentă, deoarece validează că ideea de afacere pe care ați avut-o este de succes. De asemenea, tot concurența vă oferă o oportunitate de a exploata alte modalități prin care puteți continua să furnizați aceleași produse și / sau servicii. Cercetați ce alte modalități aveți la dispoziție pentru a fi mai inovator și mai creativ în felul în care răspundeți la nevoile clienților.
Investiți în propria afacere. Cea mai bună modalitate de a vă întrece concurența este să investiți în propria afacere, astfel încât să iasă în evidență. Străduiți-vă să fiți lideri în ceea ce faceți, astfel încât potențialii clienți și clienții existenți să nu aibă niciun dubiu cu privire la capacitatea de a veni cu soluții la problemele lor. Folosiți-vă de ambiție și de puterea de muncă pentru a colabora cu parteneri de încredere, reușind astfel să atrageți mai mulți clienți. Cu peste 20 de ani de experiență, Vivitrust furnizează utilaje și echipamente profesionale afacerilor din sectorul HoReCa, completând gama de produse cu servicii de consultanță și implementare, cu asistență la montare și cu alte servicii croite pe cerințele antreprenorilor din domeniul alimentar și hotelier. Prin intermediul unor astfel de servicii, orice afacere are șanse uriașe să atragă clienți și să devină, în mod natural, principala alegere a clienților. Pe lângă parteneriate de succes cu furnizori de top, foarte mult contează să investiți în strategii de marketing pentru promovarea afacerii, precum și în strategii de relații publice care să vă prezinte afacerea în cea mai favorabilă lumină cu putință.
Evitați războiul prețurilor. Dacă veți reduce prețurile cu intenția de a atrage și de a menține clienții, s-ar putea să vă confruntați cu câteva consecințe dăunătoare pentru propria afacere. Pe termen lung, clienții pot considera că serviciile sau produsele pe care le oferiți sunt de o calitate îndoielnică, iar restabilirea prețului inițial va fi o sarcină ascendentă. De asemenea, riscați să atrageți clienți neadecvați, al căror interes principal constă în prețuri cât mai mici. În general, prețurile mai mici sau prețurile reduse substanțial indică produse și / sau servicii de o calitate îndoielnică.