Cum puteți obține despăgubiri pentru zborurile întârziate sau anulate de la companiile aeriene low-cost

Dacă ați fost puși în situația de a anula/schimba itinerariul unei vacanțe din cauza zborurilor întârziate sau anulate de companii low-cost precum WizzAir sau BlueAir, trebuie să știți că aveți dreptul de a vă recupera banii investiți în biletele de avion. Nu doar atât, există și situații în care puteți primi o despăgubire de până la 600 EUR pentru disconfortul creat.

Dreptul de a solicita despăgubiri în caz de anulare sau întârziere prelungită a zborurilor

Companiile low-cost au același regim legal căruia trebuie să se supună atunci când, din diferite motive, anulează sau amână un zbor. În caz de zboruri WizzAir anulate sau de zboruri anulate BlueAir, ambele companii trebuie să ofere pasagerilor posibilitatea de a-și recupera banii cheltuiți odată cu achiziția biletelor.

Regulementul Comisiei Europene nr. 261/2004 stabileşte normele comune în materie de compensație și de asistență pentru pasageri în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor. Orice operator aerian, low-cost sau nu, se angajează să pună la dispoziția pasagerilor mai multe variante pentru a-și recupera banii. În caz contrar, aveți tot dreptul să faceți reclamații Wizz Air la autoritățile europene.

Aveți dreptul să solicitați despăgubiri între 250 de euro şi 600 de euro

Valoarea compensației pe care o puteți solicita variază în funcție de lungimea segmentului de zbor pe care urma să vă deplasați și de durata întârzierii. Astfel, vă puteți afla în una dintre următoarele situații:

1. Cursa anulată are o distanță de până la 1500 km

Zbor de înlocuire cu max. 2 ore întârziere: 125 de euro

O întârziere mai mare de 2 ore: 250 de euro

2. Cursa anulată are o distanță între 1500 km și 3500 km

Zbor alternativ cu întârziere de maximum 3 ore: 200 de euro

O întârziere mai mare de 3 ore: 400 de euro

3. Cursa anulată cu distanța mai mare de 3500 km în cadrul UE

Zbor alternativ cu o întârziere de maxim 4 ore: 200 de euro

O întârziere mai mare de 4 ore: 400 de euro

4. Distanța zborului anulat la mai mult de 3500 km în afara UE

Zbor alternativ cu o întârziere de maximum 4 ore: 300 de euro

O întârziere mai mare de 4 ore: 600 de euro

Ce trebuie să faceți pentru a vă asigura că primiți despăgubiri în urma unui zbor întârziat sau anulat

Atât în situația de anulare bilet avion Wizz air cât și a unor zboruri anulate Blue Air trebuie să urmați câțiva pași care să vă ușureze procesul de a obține compensația la care aveți dreptul ca pasager. Primul și cel mai important lucru este să păstrați cu atenție toate documentele legate de zborul cu probleme, precum și toate chitanțele dobândite în urma unor servicii puse la dispoziție de compania aeriană. Acestea vor fi foarte utile în procesul de obținere a despăgubirilor.

De asemenea, este foarte important să nu acceptați nicio compensație imediată pe care compania aeriană se oferă să v-o facă la momentul amânării sau anulării zborului. Reprezentanții companiilor vă pot oferi un bonus sau o reducere pentru următoarea cursă în locul compensațiilor care vi se cuvin în mod real. Dacă veți accepta această variantă nu veți mai fi eligibil să primiți despăgubiri ulterioare.

Pentru a ușura la maxim procesul care, pentru un om obișnuit fără cunoștințe juridice, poate fi greoi, puteți apela la specialiști juriști de la companiile online care se ocupă doar de cazuri de despăgubire și compensație în urma zborurilor amânate sau anulate. Tot procesul este ușor iar dumneavoastră scăpați de foarte multe drumuri, e-mail-uri și stres, crescându-vă în același timp șansele de a primi cu adevărat suma de bani care vi se cuvine în situația dată.

Există și câteva situații speciale în cazul cărora companiile nu sunt obligate să ofere compensații pasagerilor pentru zborurile întârziate sau anulate. Un astfel de motiv este chiar pandemia de Coronavirus. Din fericire, aveți la dispoziție 3 ani pentru a vă cere drepturile pentru situațiile care se pretează la compensații. În plus, pentru a verifica dacă un zbor pentru care ați avut bilet dar ați întâmpinat astfel de dificultăți la îmbarcare este eligibil la despăgubiri și compesații puteți apela gratuit la un instrument online de verificare a despăgubirilor.

EU IUBESC ROMÂNIA PE FACEBOOK

Lasă un comentariu...

*